اپل سنتر

ساخت وبلاگ

یکی از شایعاتی که قبل از برگزاری کنفرانس WWDC 2016 به گوش می‎رسید این بود که اپل قصد ارائه‎ی اپلیکیشن پیام‎رسانی iMessage خود را برای اندروید دارد تا تعداد کاربران این برنامه‌ی بسیار محبوب خود را بیش از پیش افزایش دهد. اما حالا به دنبال اتمام این کنفرانس، مشخص شده است که این شایعه تنها یک فرضیه‎ی نادرست بوده است.

با این‎حال، هنوز امید این وجود دارد که اپل در آینده، این اپلیکیشن را برای اندروید نیز عرضه کند. یکی از مقام‎های اجرایی این شرکت در خارج از کنفرانس WWDC توضیح می‎دهد که بسیار بعید است به این زود‎ی‎ها این قضیه رخ دهد.

why-apple-has-no-plans-to-launch-imessage-on-android-505371-2

وب‌‎سایت The Verge اخیرا گفتگویی با یکی از مقامات اجرایی اپل داشته است اما نام این شخص بیان نشده و این فرد در رابطه با شایعات ارائه‎ی نسخه‎ی اندرویدی iMessage توسط اپل نظر داده و اشاره کرده است که این شرکت قصد حرکت به این سمت را ندارد.

این مقام اجرایی اپل دو دلیل آورده است که به هنگام بحث حفظ iMessage به عنوان یک قابلیت انحصاری برای iOS، کاملاً منطقی به نظر می‎آید.

“iMessage یکی از دلایل اصلی فروش آیفون است”

در ابتدا، این کارمند اپل تاکید می‎کند که اکنون نیز iOS آن‎قدر کاربر دارد تا برای این شرکت چیزی را به دنبال آورد که او “مجموعه داده‎هایی که به اندازه‎ی کافی بزرگ هستند” می‎نامد. یعنی هر زمان که این اپلیکیشن به سمت بهبودیافتن بیشتر تغییر می‎یابد، همواره کاربران زیادی هستند که این تغییرات را پذیرا باشند و این حرف بدون شک صحیح است.

iMessage در بازارهایی نظیر ایالات متحده تبدیل به یکی از ضروری‎ترین اپلیکیشن‎های پیام‎رسانی شده است، چون در این بازار، اپلیکیشن‎های شخص ثالث همانند با WhatsApp به خوبی سایر بخش‎های جهان مورد قبول واقع نشده‎اند. اکثریت کاربرانی که آیفون دارند ترجیح می‎دهند که در عوض استفاده از یک راه‎حل شخص ثالث از iMessage استفاده کنند و اپل نیز از این قضیه بسیار خوب آگاه است، در نتیجه این اپلیکیشن داخلی پیام‎رسانی آیفون یکی از نقاط قوت فروش آیفون‎های جدید به شمار می‎رود.

مورد دوم این‎که، اپل ادعا می‎کند که iMessage می‎تواند یکی از فاکتورهای قطعی تصمیم‎گیری در زمان خرید دستگاه‎های جدید باشد، به خصوص اینکه بعضی از مشتریان آیفون را به خاطر داشتن این اپلیکیشن می‎خرند. تصور کنید که در نظر دارید گوشی جدیدی بخرید و تمامی دوستان و همکاران شما از iMessage استفاده می‎کنند. تصمیم شما نباید زیاد مشکل باشد: آیا شما قصد خرید گوشی دارید که دسترسی به خدماتی را فراهم می‎کند که تمامی افراد دیگر از آن استفاده می‎کنند یا فاقد آن است و قابلیت‎های دیگری ارائه می‎دهد؟

مشخص است که اپل سعی دارد پتانسیل iMessage را به حداکثر برساند، و حفظ آن منحصراً برای iOS یکی از راه‎های انجام این کار است. بنابراین به این نتیجه می‎رسیم که احتمال عرضه‎ی iMessage برای اندروید وجود نداشته، ندارد و هرگز نخواهد داشت.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:13

گفته می‎شود که تولید مدل 4.7 اینچی نسل بعدی آیفون، یعنی آیفون 7 از هم‌اکنون در کارخانه‎ی پگاترون (Pegatron) آغاز شده است. به این ترتیب اپل در حال برداشتن گامی بزرگ به سمت عرضه‎ی نسل بعدی آیفون است.

آیفون 7 مدل 4.7 اینچی

اگر شما یکی از طرفداران اپل باشید، یقیناً به یاد می‎آورید که گزارش مشابهی مبنی بر تولید آیفون در حدود یک ماه قبل در محیط وب پخش شد، ولی به نظر می‎رسد که آن گزارش در واقع اشاره به تعدادی پیش‎نمونه داشت و در رابطه با تولید انبوه مدل جدید نبود.

iphone-7-production-starts-with-4-7-inch-model-505397-2

طبق گفته‎ی لودهنده‎ی مشهور توئیتری که با نام کاربری OnLeaks شناخته می‎شود و سابقه‎ی عالی در رابطه با لو دادن یا درز تصاویر و اطلاعات مربوط به برنامه‎های اپل به بیرون دارد، تولید انبوه آیفون بعدی از هم‌اکنون “با سرعت آهسته‎ای” در کارخانه‎ی پگاترون شروع شده است. این کارخانه مسئول ساخت مدل 4.7 اینچی آیفون و نه مدل پلاس 5.5 اینچی آن است.

“ویژگی‎های جدید مدل آیفون 4.7 اینچی”

آخرین گزارش‎هایی که اشاره به قابلیت‎های جدید آیفون 7 دارند، اعلام می‎کنند که مدل 5.5 اینچی این آیفون دارای آپگریدهایی خواهد بود، ولی معنای این حرف این نیست که مدل استاندارد 4.7 اینچی آیفون از این قافله عقب خواهند ماند.

این دستگاه دارای یک دوربین آپگرید شده و بزرگ‎تر خواهد بود، بنابراین سیستم دوربین دوگانه‎ای که گفته می‎شود در مدل آیفون 7 پلاس خواهیم دید را نخواهد داشت، ولی هم‎چنان قابلیت‎های بهتری در این بخش به نسبت مدل‎های قبلی به همراه خواهد داشت. از نظر پیشرفت‌‎های طراحی، مشابه با برادر بزرگ‎تر خود است، بنابراین قسمت پشتی آن یک‎دست‌تر و تمیزتر است به نحوی که خطوط آنتن به لبه‎های پایینی و بالایی جابه‌جا شده‎ و دوربین و فلش ال‎ای‎دی به یک طرف نزدیک‎تر شده‎اند.

از نظر ابعاد، بسیار مشابه با مدل فعلی آیفون 6اس است و شایعه شده است که اپل جک صوتی را به منظور جایگزینی با پورت همه منظوره‎ی لایتنینگ حذف خواهد کرد. این امر منجر می‌شود که آیفون باریک‎تری داشته باشیم، اما هنوز مشخص نیست که اپل این تصمیم را عملی می‎کند یا نه.

انتظار می‎رود نسل جدید آیفون به همراه iOS 10 در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی شود که در این میان، چندی قبل نسخه‎ی پیش‎نمایش iOS 10 در اختیار توسعه‎دهندگان قرار گرفت.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 227 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:38

اپل در طول کنفرانس WWDC 2016 از 4 نسخه‎ی جدید سیستم‎عامل‎های مهم خود یعنی iOS ، tvOS ، watchOS و macOS رونمایی کرد که در قلب دستگاه‎های iOS، گیرنده‎های دیجیتالی، ساعت‎ها و کامپیوترهای این شرکت قرار خواهند گرفت.

ios-10-device-compatibility-list

iOS 10، دهمین نسخه از iOS، به صورت رسمی معرفی شده است ولی آیا امکان استفاده از آن بر روی دستگاه‎ فعلی شما وجود دارد؟ اما پاسخ آن، اگر هم‎چنان یک آیفون 4اس دارید یا می‎خواهید این سیستم‎عامل را بر روی آی‎پد مینی اولیه یا آی‎پد‎های قدیمی‎تر از آی‎پد 4 اجرا کنید، منفی است.

لیست کامل دستگاه‎های اپل که از iOS 10 پشتیبانی می‎کنند:

•    آی‎پد 4، iPad Air و iPad Air 2
•    آی‎پد پروی 12.9 و 9.7 اینچی
•    آی‎پد مینی 2، آی‎پد مینی 3 و آی‎پد مینی 4
•    آیفون 5، آیفون 5سی، آیفون 5اس، آیفون SE، آیفون 6، آیفون 6پلاس، آیفون 6اس، آیفون 6اس پلاس
•    نسل ششم آی‎پد تاچ

پشتیبانی نکردن iOS 10 از آیفون 4 و 4اس

iOS 7 در زمان معرفی، با هر آیفونی از آیفون 4 به بعد سازگار بود. ولی نسخه‎های 8 و 9 این سیستم‎عامل پشتیبانی از آیفون 4 را حذف کردند و بنابراین آیفون 4اس به پایین‎ترین دستگاه دارای این سیستم‎عامل تبدیل شد. با توجه به این گفته، جای شگفتی ندارد که iOS 10 دیگر از آیفون 4اس، آی‎پد مینی اولیه و نسل سوم آی‎پد پشتیبانی نکند.

یک نسخه از پیش‎نمایش توسعه‎دهندگان iOS 10 در چند روز گذشته در اختیار آن دسته از افرادی که عضو برنامه‎ی توسعه‎دهندگان اپل هستند قرار گرفته است. نسخه‎ی عمومی بتا برای آن دسته از افرادی که در طرح نرم‎افزاری بتای اپل ثبت‎نام کرده‎اند عرضه خواهد شد و طبق گفته‎ی اپل آن‎ها می‎توانند در اواسط ماه مرداد این سیستم‎عامل را دانلود کنند.

نسخه‌‎ی نهایی iOS 10 پائیز امسال عرضه خواهد شد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 215 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 23:10

بسیاری از منابع سر این قضیه با هم توافق دارند که ما باید برای جشن گرفتن 10 سالگی آیفون تا سال بعد صبر کنیم تا طی آن مراسم، از آیفونی رونمایی شود که فاقد لبه‎های اطراف صفحه‎ی نمایش بوده، سنسور Touch ID آن در نمایشگر گوشی ادغام شده و دکمه‎ی Home هم حذف شده باشد. در رابطه با آیفون 7 در پیش رو، تصویری در وب‎سایت mobipicker منتشر شده که اشاره به این دارد که آیفون 7 ممکن است مجهز به دکمه‎ی Home حساس به لمسی باشد که هم رنگ و یک دست با لبه‎های اطراف خود قرار می‎گیرد و کاربران برای انجام کارهای مختلف کافیست به آهستگی روی آن ضربه بزنند.

iPhone-7-Home-button-MobiPicker-002

همان‎طور که خودتان در تصاویر می‎توانید ببینید، این تصاویر مربوط به آیفون 7 هستند که به نظر می‎رسد یک دکمه‎ی home دارد که از نظر طراحی با ظاهر گوشی هم‎رنگ و یکدست بوده و خبری هم از حلقه‎ی فلزی نقره‎ای اطراف آن نیست.

منبعی که این عکس را ارسال کرده، گفته است که دکمه‎ی home “در واقع هم‎سطح” با سایر لبه‎های اطراف صفحه‎ی نمایش است و “امکان فشار دادن آن به داخل وجود ندارد.”

در عوض فشار دادن این دکمه نظیر سایر مدل‎های قبلی آیفون، کاربران آیفون 7 ظاهرا بایستی برای عملکردهای مختلف روی آن به آهستگی ضربه بزنند، نظیر آهسته ضربه زدن و نگه‎داشتن برای فعال‎سازی سیری، دوبار آهسته ضربه زدن برای مشاهده‎ی اپلیکیشن‎های در حال اجرا و موارد متعدد دیگر.

iPhone-7-Home-button-MobiPicker-001

طبق گفته‎ی این و‎ب‎سایت، سنسور Touch ID ممکن است به علت این تغییر، روان‎تر و سریع‎تر باشد. با فرض صحت این تصویر، طراحی جدید دکمه‎ی home به اپل اجازه نمی‎دهد که با سهولت بیشتر قابلیت ضدآب بودن را در آیفون بعدی پیاده کند، ولی باعث می‎شود سرویس کردن دکمه‎ی Home بسیار ساده‎تر و کم‌هزینه‎تر باشد.

از این تصاویر می‎توان حدس‎هایی نیز زد: به نظر می‎رسد حالا قسمت پایین‎تر و بالاتر لبه‎ی اطراف صفحه‎ی نمایش، باریک‎تر هستند و دوربین جلو و سنسور مجاورتی تغییر مکان داشته‎اند.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 10:22

اپل نسخه‎ی بعدی iOS خود را در کنفرانس WWDC 2016 معرفی کرده و به صورت اجمالی قابلیت‎هایی که به زودی به آیفون و آی‎پد اضافه خواهند شد را به اطلاع کاربران رسانده است.

اپل گفته است: “ما به یک امر مهم دست یافته‎ایم و iOS 10 بزرگترین نسخه‎ی iOS است که تا به حال برای کاربران ما عرضه شده است و همراه با 10 ویژگی مهم می‌باشد.”

apple-announces-ios-10-for-iphone-and-ipad-505193-2

صفحه‌ی نمایش

iOS 10 دارای یک قفل صفحه‎ی نمایش دوباره طراحی شده با نوتیفیکیشن‎های غنی و کامل است و به طور کامل از فناوری لمس سه‌بعدی موجود در آیفون 6اس و 6اس‌پلاس استفاده می‎کند. به احتمال زیاد این فناوری بر روی آیفون 7 نیز دیده خواهد شد.

iOS 10 این امکان را در اختیار آیفون قرار می‎دهد که زمانی که این گوشی را از روی میز بر می‎دارید صفحه‎ی نمایشش روشن شود. به این ترتیب دیگر نیازی به فشار دادن دکمه‎ی Home نیست. نوتیفیکیشن‎های غنی به شما اجازه‎ی تعامل با اپلیکیشن‎هایی که آن‎ها را ارسال می‎کنند می‎دهند تا بتوانید مستقیما از قفل صفحه‎ی نمایش پیام‎های iMessage را پاسخ دهید. لمس سه‌بعدی می‎تواند در یک زمان به منظور پاک کردن تمامی نوتیفیکیشن‎ها به کار گرفته شود تا این کار بسیار ساده باشد. مرکز کنترل نیز طراحی مجددی داشته است و برای موزیک یک سوایپ ساده در اختیار کاربر قرار می‎دهد که اپل اسم آن را “یک منطقه‎ی خاص” می‎نامد.

apple-announces-ios-10-for-iphone-and-ipad-505193-6

اگر بر روی قفل صفحه‎ی نمایش انگشت خود را به سمت راست بلغزانید، دوربین باز شده و اگر به سمت چپ این کار را انجام دهید به ویجت‎ها دسترسی خواهید داشت که به شما اجازه‎ی مشاهده‎ی وضعیت هواشناسی، اخبار، قرار ملاقات‎ها و بسیاری از مواد دیگر را می‎دهد.

apple-announces-ios-10-for-iphone-and-ipad-505193-13

لمس سه‌بعدی نیز به‎روزرسانی شده است، بنابراین اگر آن را بر روی اپلیکیشن‎هایی که نوتوفیکیشن دارند فعال کنید، می‎توانید نگاهی سریع به جزئیات نوتیفیکیشن‎های خوانده نشده داشته باشید. به عنوان مثال، فعال‎سازی لمس سه‎بعدی بر روی اپلیکیشن Mail به شما اجازه می‎دهد که متوجه شوید چه کسانی ایمیل‎هایی که باید بخوانید را برای شما ارسال کرده‌اند.

به‎روزرسانی‎های مهم سیری

سیری نیز بهتر شده است و اپل می‎گوید که این دستیار صوتی هر هفته 2 میلیارد درخواست دریافت می‎کند. با تاکید این شرکت بر این خبر، سیری در اختیار توسعه‎دهندگان قرار گرفته تا کاربران قادر باشند به لطف یکپارچگی با اپلیکیشن‎های شخص ثالث، از او درخواست ارسال پیام‎های گفتگو در اپلیکیشن‎های مختلف را داشته باشند.

علاوه بر این، iOS 10 همراه با پیشنهادات هوشمند مبتنی بر سیری می‎آید تا این دستیار دیجیتالی بتواند موقعیت فعلی را در یک مکالمه‎ی در حال جریان فراهم کند، اطلاعات تماس را پیشنهاد دهد، تقویم را بررسی کند، به دنبال آدرس‌‎های اخیر و موارد متعدد دیگر باشد.

اپل ویژگی memories را برخواهد گرداند

در نسخه‎ی بعدی iOS اپلیکیشن Photos نیز به شکل مهمی آپدیت خواهد شد که از جمله‌ی آن قابلیت به اصطلاح “دید کامپیوتری پیشرفته” می‌باشد. این قابلیت سیستم از شناخت چهره به منظور قرار دادن تمامی تصاویر در قالب گروه‎های مختلف بر اساس اشخاص استفاده می‎کند، تا آلبوم تصاویر به صورت خودکار “با حفاظت از حریم خصوصی شما” ایجاد شوند. شما هم‎چنین از مزیت شناخت صحنه و اجسام نیز بهره می‎برید که شیوه‎ی عمل مشابهی دارد. سپس، قابلیت خاطرات (Memories) به چشم می‎خورد که قابلیت جدیدی است که تصاویر شما را با هوش مصنوعی به منظور ایجاد کردن آلبوم‎هایی با استفاده از اطلاعات گوناگون از تصاویر، نظیر موضوعات، تاریخ، محل گرفتن و مواد متعدد دیگر، آنالیز می‎کند.

اپلیکیشن‎های موزیک و نقشه

هم اپلیکیشن‎های موزیک و هم نقشه‎ها طراحی مجددی داشته‌اند و اپل تاکیدی بر باز کردن درها به سمت توسعه‎دهندگانی داشته است که می‎خواهند اپلیکیشن‎هایی به وجود آورند که با این سرویس‎ها ادغام و یکپارچه شوند. اپلیکیشن موزیک طراحی مجدد عالی داشته است و ظاهر آن به کل جدید بوده از جمله متن آهنگ‎ها، که بدون شک یک بخش کاملا جدید و بی‎نظیر است. هم‎چنین بخش “برای شما” دیده می‎شود که به صورت خودکار به منظور کشف هنرمندان و موزیک جدید ایجاد می‎شود در حالی‎که یک لیست پخش روزانه براساس موزیک‎های قبلا خریداری شده و موزیک‎هایی که به آن‎ها گوش کرده‎اید، ایجاد می‎شود.

apple-announces-ios-10-for-iphone-and-ipad-505193-4

اپلیکیشن اخبار

اپل اپلیکیشن اخبار را نیز آپدیت می‎کند و طراحی تمام جدیدی برای آن در نظر گرفته از جمله اخبار داغ و بخش‎هایی که دنبال کردن آن‎ها آسان‎تر است. اپل توضیح می‎دهد که اپلیکیشن اخبار “آنقدر باهوش است که موضوعات جدید را برای شما بر اساس چیزی که می‎خوانید درست کند.” اشتراک‎ها نیز به چشم می‎‎خورند تا شما بتوانید مستقیما از درون اپلیکیشن، هر مقاله‎ای از مجلات یا روزنامه‎هایی که نیاز به مشترک شدن دارند، بخوانید. نوتیفیکیشن‎های خبرهای فوری و داغ نیز مستقیما بر روی قفل صفحه‎ی نمایش نشان داده می‎شود.

این شرکت هم‎چنین فریم‎ورک HomeKit خودش را به اسم اپلیکیشنی به اصطلاح “Home” معرفی کرده که به شما اجازه می‎دهد تمامی دستگاه‎های هوشمند خود نظیر چراغ‎ها و تمامی لوازم جانبی موجود در خانه‎ی خود را کنترل کنید. شما می‎توانید تنها با یک اپلیکیشن درها را قفل، ترموستات را تنظیم کنید و یا کارهای متعدد دیگر انجام دید. سیری نیز در اینجا دیده می‎شود تا شما بتوانید تمامی این کار‎ها را فقط با صدای خود انجام دهید.

پیام‎های صوتی

به همراه iOS 10 امکان تبدیل پیام‎های صوتی بخش صندوق پیام‎های صوتی به متن خواهد آمد تا شما بتوانید بدون نیاز به گوش دادن به آن‎ها موضوعشان را متوجه شوید. یک API اکستنشن نیز مورد پشتیبانی قرار می‎گیرد تا از محافظت در برابر اسپم اطمینان به وجود آید تا پیام‎های صوتی اسپم به صندوق صوتی شما وارد نشوند.

علاوه بر این، یک API برای سرویس Voip با پشتیبانی از قفل صفحه‎ی نمایش و یکپارچگی در لیست تلفن‎های محبوب و منوهای اخیر، ارائه خواهد شد. یک کارت مخاطب تماس نیز با پشتیبانی از تمامی این قابلیت‎ها به‎روزرسانی شده است.

“اپلیکیشن Messages به شکل گسترده‎ای تغییر کرده است”

در پایان باید به اپلیکیشن “Messages” اشاره کرد که اپل اعلام می‎کند بیشترین اپلیکیشنی است که در آیفون مورد استفاده قرار می‎گیرد و حالا از لینک‎های غنی پشتیبانی می‎کند که یک پیش‎نمایش از محتوایی که به شما لینک آن داده شده است در اختیارتان قرار می‎دهد. هم‎چنین ویدئوها را می‎توان در پیام‎ها پخش کرد و یکپارچگی با اپلیکیشن دوربین نیز به منظور گرفتن تصویر و به اشتراک‎گذاری فوری آن دیده می‎شود. ایموجی‎ها سه برابر بزرگ‎تر هستند که طبق گفته‎ی اپل “بی‎نظیر هستند.” پیش‎بینی ایموجی نیز این‎جا دیده می‎شود، قابلیتی که در حال حاضر در صفحه‌ی کلیدهای شخص ثالثی نظیر SwiftKey دیده می‎شود.

apple-announces-ios-10-for-iphone-and-ipad-505193-14

علاوه بر این، قابلیت جدیدی به چشم می‎خورد که تمامی کلماتی که می‎توانند “به ایموجی تبدیل شوند” را کشف می‎کند، تا شما بتوانید به سادگی روی یک کلمه‎ی خاص به آهستگی ضربه بزنید تا یک ایموجی در پیام درج شود. افکت‎های حبابی نیز برای ایجاد یک تجربه‎ی شخصی‎تر به کار گرفته می‎شوند و شامل چندین افکت خواهند بود از جمله لینک نامرئی به منظور مخفی کردن محتویات در یک پیام یا تصویر خاص. قابلیت دست‎خط نیز در iOS 10 در اپلیکیشن Messages معرفی شده است و یک افکت تمام‌صفحه است.

حفظ حریم خصوصی

اپل هم‎چنین در کنفرانس WWDC خود تاکید بر حفظ حریم خصوصی داشته است و توضیح داده است که تمامی این قابلیت‎ها با یک رمزنگاری مبدا به مقصد همراه خواهند بود تا “همواره از حریم خصوصی شما محافظت شود.” آن‎طور که این شرکت اضافه کرده است همه چیز در دستگاه شما است و شما می‎توانید “داده‎های شخصی خود را تحت کنترل خود حفظ کنید” این گفته به شکل آشکاری واکنشی است نسبت به رسوایی اخیری که اف‎بی‎آی در آن دخیل بود، یعنی زمانی که ماموران فدرال از اپل خواستند که به آیفون استفاده شده توسط تیرانداز حادثه‎ی سان‌برناردینو، نفوذ کند.

زمان عرضه

نسخه‎ی پیش‎نمایش توسعه‌دهندگان iOS اکنون در دسترس قرار گرفته است و نسخه‎ی بتای آن در مردادماه عرضه‎ خواهد شد. به‎روزرسانی رایگان به این نسخه از iOS در پائیز امسال، به احتمال زیاد به همراه رونمایی از آیفون 7، خواهد بود.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 5:49

به طور خلاصه، مشاهده‎ی تصاویر بر روی نقشه‎ها، خاطرات، شناخت چهره و موارد جدید دیگر از قابلیت‎های جدید اپلیکیشن Photos در iOS 10 است.

اپلیکیشن Photos در سیستم‎عامل iOS 10 با چندین ویژگی مهم و تازه و یک‎سری موارد بهبودیافته‎ی قابل توجه، آپگرید مهمی دریافت می‎کند. به عنوان مثال، این اپلیکیشن دارای یک مشاهده‎ی اختصاصی تصاویر بر روی نقشه‎ها، مشابه با چیزی است که در اپلیکیشن iPhoto برای مک‎بوک دیده می‎شود که به شما اجازه می‎دهد بر روی یک نقشه‎ی جهانی در بین تصاویر خود، بر اساس محلی که آن‎ها را گرفته‎اید، گردش کنید.

wwdc-2016-photos-face-recognition

قابلیت مهم دیگر شناخت چهره، اجسام و محیط است که از دید کامپیوتری پیشرفته و تکنیک‎های عمیق یادگیری به منظور شناخت اجسام بر روی تصاویر استفاده می‎کند و برای این منظور از قدرت پردازنده‎های سری A اپل بهره می‎برد.

چون تصاویر به صورت محلی (لوکال) در سرورهای اپل بررسی می‎شوند، حفظ حریم خصوصی شما به خطر نخواهد افتاد. اپل می‎گوید که iOS 10 رقم قابل‎‎ توجه 11 میلیارد محاسبه را بر روی هر تصویر به منظور شناخت چهره‎ها، اجسام و محیط آن انجام می‎دهد.

قابلیت جدید دیگر در اپلیکیشن Photos در iOS 10: خاطرات (Memories).

با استفاده از هوش مصنوعی که کل کتابخانه‎ی تصاویر شما را به منظور ربط دادن تصاویر به هم‎دیگر به شکلی که برای شما منطقی باشد، اسکن می‎کند. برای نمونه: قابلیت خاطرات می‎تواند تصاویر مسافرتی را بررسی کند که ممکن است با هم مرتبط باشند یا تصاویری که با تصاویر گرفته شده در هفته یا ماه قبل مرتبط هستند، تصاویر افرادی که برای شما ویژه به شمار می‎روند یا موضوعاتی نظیر سواحل، کوه‎ها و به همین ترتیب موارد دیگر.

قابلیت جدید شناخت چهره نیز همراه با قابلیت شناخت محیط و اجسام بر روی مک‎بوک و اپل تی‎وی جدید نیز کار می‎کند.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 20:47

دست‎یابی به موفقیتی نظیر شرکت کوالکام در بازار پردازنده‎های موبایل برای اینتل آسان نبوده است اما به نظر می‌آید روزنه‎ی امیدی برای این شرکت وجود دارد. اگر بتوان به گزارشی که از وب‎سایت Bloomberg رسیده است، استناد کرد، ظاهراً اپل در گوشی‎های آیفون 7 خود که تحت قرارداد با اپراتور مخابراتی AT&T فروخته می‎شوند و بعضی از مدل‎های بین‎المللی از مودم‎های اینتل استفاده خواهد کرد.

از مودم‎های شرکت کوالکام نیز بر روی گوشی‎های آیفون 7 فروخته شده تحت قرارداد با اپراتور مخابراتی Verizon و سایر قسمت‎های جهان، به خصوص چین، استفاده خواهد شد. این اخبار برای شرکت کوالکام خوشایند نیست. شنیدن چنین خبری تا اندازه‎ای مورد انتظار بود چراکه مهرماه سال قبل هم شاهد شنیدن شایعات مشابهی در این زمینه بودیم.

iPhone 6S review (14)-970-80

توجه داشته باشید صحبت بر سر چیپ‎های مودم است که تلفن هوشمند شما را به شبکه‎ی تلفن همراه متصل کرده و ارتباطات رادیویی را کنترل می‎کنند و پردازنده‎‎‎های درون آیفون‎ها مطرح نیست، وظیفه‎ی ساخت پردازنده‎ها را اپل همواره به شرکت‎های TSMC و سامسونگ محول کرده است. البته احتمال این وجود دارد که شرکت اینتل در این‎جا هم خودنمایی کند.

شکل‎گیری همکاری اپل با سایر شرکت‌ها

هنگام خرید آیفون 7 در اپل استور، یقیناً زیاد هم در مورد چیپ مودمی که در آن قرار گرفته است فکر نمی‎کنید، ولی برای اینتل علایم امیدی در بازار گوشی‎های هوشمند ظاهر شده است. اپل نیز مایل به داشتن تنوع در انتخاب از بین همکاران سخت‎افزاری خود به منظور کمک در ساخت گوشی‎های پرچم‎دار است.

چنین اقدامی می‎تواند منجر به ساخت آیفون‎های ارزان‎قیمت‎تری نیز شود. البته اگر اپل موفق شود کاری کند که شرکت‎ها از نظر قیمت سخت‎افزارهای مورد نیاز اپل، با هم رقابت کنند. تخمین زده می‎شود شرکت کوالکام برای هر آیفونی که اپل می‎فروشد 15 دلار دریافت می‎کند، در نتیجه‌ی این همکاری، مقدار سالیانه 3.47 میلیارد دلار خواهد بود.

در رابطه با سایر شایعات دوست‎داشتنی که در مورد آیفون 7 وجود دارد باید بگوییم که برای این گوشی که در شهریورماه رونمایی می‎شود: کیفیت دوربین بالا می‎رود، جک هدفون حذف می‎شود و ضدآب بودن و حذف لبه‎های صفحه‎ی نمایش از دیگر تغییرات خواهند بود. جدا از آن، انتظار می‎رود این گوشی از نظر طراحی و ظاهر، بسیار شبیه به آیفون 6اس باشد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 394 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 13:44

طبق ادعا‎ی وب‎سایت Macotakara، گوشی هوشمند پرچم‎دار بعدی اپل، که در حال حاضر آیفون 7 نامیده می‎شود، در یک رنگ جدید “آبی سیر” نیز روانه‎ی بازار خواهد شد. این وب‎سایت با نقل قول از یک منبع اطلاعاتی گفته است که اپل قصد دارد این رنگ جدید را جایگزین رنگ خاکستری خاص همیشگی خود کند.

تصور کردن این‎که اپل در ماه پائیز از آیفون جدید خود با رنگ‎های جدیدی رونمایی کند، سخت نیست، چراکه این کار چندین بار صورت گرفته است. و حالا با توجه به این‎که انتظار می‎رود آیفون 7 یک‎سری تغییرات مهم در جنبه‎های زیبایی‌شناسی خود داشته باشد، این تصمیم باعث می‎شود مشتریان مدل جدید را از نسل‎های قبلی خود تشخیص دهند.

575a0d0516075

طبق اطلاعات به دست آمده از یک منبع اطلاعاتی از یک تامین‎کننده‎ی چینی، سطح شیشه‎ی ال‎سی‎دی آیفون 7 همانی خواهد بود که در مدل فعلی دیده می‎شود. گرچه این بار رنگ آبی سیر به آن اضافه خواهد شد.

این منبع اطلاعاتی می‎گوید “از آن‎جایی‎که رنگ لاجوردی تیره به رنگ‎های فعلی نقره‎ای، طلایی و رُز‎گلد اضافه خواهد شد، به احتمال زیاد رنگ خاکستری حذف خواهد شد.”

بخش دوم گزارش Macotakara در رابطه با تصمیم اپل مبنی بر حذف رنگ خاکستری را سخت‎تر می‎توان هضم کرد.

بررسی فروش آیفون در فروشگاه‎های اپل و محیط آنلاین، به خصوص در طول زمان عرضه‎ی مدل‎های جدید، نشان می‎دهد که این رنگ محبوب‎ترین رنگ آیفون در نظر مشتریان محسوب می‎شود. بنابراین آیا واقعا اپل می‎خواهد آن را از موقعیت فعلی‎اش عزل کند؟

با این وجود، وب‎سایت Macotakara در گذشته برنامه‎های اپل را دقیق گزارش داده است. و همان‎طور که در گذشته در رابطه با مدل‎های دارای رنگ طلایی و رزگلد شاهد بودیم، ایده‎ی رنگ‎های جدید بسیار خبرساز است. بنابراین شاید اپل واقعا در حال کار بر روی یک آیفون آبی سیر باشد. یا شاید با آیفونی به رنگ خاکستری متمایل به رنگ آبی روبرو شویم.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 207 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1395 ساعت: 1:03

اپل اخیرا پتنتی را ثبت کرده است که امکان استفاده از آن در مدل‎های بعدی آیفون وجود دارد و می‎تواند باعث شود گوشی این شرکت به گلکسی اس 7 سامسونگ و جانشینان آن نزدیک‎تر شود.

این شرکت مستقر در کوپرتینو  “دستگاهس صوتی و مقاوم به مایعات” را توسعه داده است که در آن یک پورت اسپیکر ضد آب قرار دارد که می‎تواند به کاملاً ضد‎آب کردن آیفون کمک کند. فناوری قرار گرفته پشت این اسپیکر پیچیده‎ترین فناوری موجود نیست و شرح پتنت به صورت زیر است:

“پورت صوتی توسط یک توری و یا دیگر ساختارهایی که می‌توانند در برابر ورود مایعات و یا هر ماده‎ای که به دستگاه صوتی وارد شود، مقاومت کنند، پوشانده می‎شود. به این ترتیب بخش حفاظتی قرارگرفته امکان پوشاندن پورت صوتی و روزنه‌ی آن را دارد.”

“به این طریق، زمانی که مایع به یک یا بیشتر از یک روزنه وارد ‎شود، بخش حفاظتی می‎تواند مایع را از بخش توری دور کند که فشار مایع وارد شده بر روی توری کاهش یابد. در نتیجه، ممکن است آسیب بالقوه به توری و یا اجزای داخلی دستگاه صوتی به حداقل برسد. در بعضی از موارد، روزنه ممکن است با یک توری اضافی پوشانده شود. وجود چنین توری اضافی می‎تواند فشار مایع ورودی بر روی توری پوشاننده‎ی پورت صوتی دستگاه صوتی را بیشتر از قبل کاهش دهد.”

apple-working-to-make-the-iphone-waterproof-504954-2

آیا سال آینده شاهد آیفون ضد ‎آب خواهیم بود؟

بدون شک، ساخت آیفون ضد آب برای مدل‎های آینده‎ی این گوشی باید در لیست اولویت‎های این شرکت باشد، به خصوص این‎که رقبا در حال حاضر شروع به سرمایه‎گذاری در این بخش کرده‎اند و اپل به نوعی در حال از دست دادن رقابت است.

ضد آب و شارژ بی‌سیم، دو قابلیت آیفون 7

قاب آیفون ضد آب 

شایعاتی وجود داشته که طی آن ادعا شده است که آیفون 7 ممکن است به نوعی ضد آب باشد، ولی اکثریت اطلاعات و تصاویر فعلی به بیرون درز کرده مطلقاً جزئیاتی در این مورد ندارند. بنابراین یا اپل صبر کرده است تا این ویژگی را در مدل‎های آینده‎ی آیفون خود لحاظ کند یا این شرکت هرگز قصد قرار دادن این قابلیت را در آیفون امسال از همان ابتدا نداشته است.

ولی آیفون مدل 2017، دارای شانس بیشتری است که ضد آب باشد، چراکه انتظار می‎رود به نسبت نسل فعلی تغییرات زیادی در طراحی آن صورت گیرد. بنابراین اپل می‎خواهد به شیوه‎ی باشکوهی 10 سالگی اولین آیفون خود را جشن بگیرد. به این دلیل گفته می‌شود در حال کار بر روی یک بازگشت کامل به عرصه است و آیفونی طراحی خواهد کرد که فاقد لبه‌ی صفحه‌ی نمایش باشد و دوربین فیس‎تایم و سنسور تاچ آی‎دی به صورت مستقیم در دل نمایشگر آن جا گرفته باشند.

گوشی گلکسی اس 7اج سامسونگ که اغلب اوقات از آن به عنوان قاتل آیفون یاد می‎شود، چراکه افراد را از iOS فراری داده است و به سمت اندروید می‎کشاند، در حال حاضر ضد آب است. بنابراین به نظر می‌رسد اپل باید برای فروش بیشتر، هرچه زودتر این قابلیت‎ها را در آیفون خود قرار دهد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 211 تاريخ : جمعه 21 خرداد 1395 ساعت: 18:21

استفاده از تم تیره‎ در وب‎سایت کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان اپل و اپلیکیشن WWDC اشاره به پتانسیل قرارگیری یک حالت تیره (Dark Mode) در آیفون دارد که قرار است بخشی از iOS 10 باشد. وب‎سایت iHelpBR تصاویری را منتشر کرده است که طی آن تصور می‌شود که استفاده از این حالت در دستگاه‎های iOS چه تغییری در ظاهر آن‎ها ایجاد خواهد کرد.

this-is-what-ios-10-with-a-dark-theme-could-look-like-504952-6

در این تصاویر وجود یک حالت تیره در تمامی بخش‎های سیستم‎‎عامل دیده می‎شود که نشان می‌دهد پس‎زمینه‎های تیره در اپلیکیشن‎هایی نظیر Messages, Mail, Contacts, News و موارد متعدد دیگر، چگونه به نظر خواهد آمد. این وب‎سایت فرض می‎کند که باید انتظار داشت در زمان غروب آفتا‎ب این قابلیت به صورت خودکار فعال شود و به دنبال آن کل بخش‎های سیستم‎عامل تیره شود، همانند با چیزی که در حال حاضر در اپلیکیشن Maps رخ می‎دهد.

این وب‎سایت تصور می‎کند که حالت تیره (Dark mode) که به اپلیکیشن‎های داخلی اپل و منوی سیستمی و هم‎چنین اپلیکیشن‎های شخص ثالث بسط داده می‎شود از رابط برنامه‌نویسی Dark mode بهره می‎برد.

this-is-what-ios-10-with-a-dark-theme-could-look-like-504952-5

ویژگی مفهومی دیگر معرفی شده در سایت iHelpBR شامل پشتیبانی از قابلیت‎های تصویر در تصویر و تقسیم صفحه به منظور انجام دادن چندین کار می‎شود. به این ترتیب شاهد این خواهیم بود که در زمان استفاده از آیفون در حالت افقی این قابلیت‎های آی‎پد به آیفون نیز آورده شود. مشخص نیست که اپل ارائه‎ی این قابلیت‎ها را در آیفون به دلیل اندازه‎ی صفحه‎ی نمایش کوچک‎تر در مقایسه با آی‎پد در نظر دارد یا نه، ولی قطعاً برخی از کاربران از این قابلیت استقبال می‎کنند.

از سال 2014 و عرضه‎ی OS X Yosemite، سیستم عامل OS X دارای یک حالت تیره است به نحوی که نوار منو، داک و منوهای سیستمی تیره‎تر می‎شوند و از آن زمان، بسیاری خواهان قرار دادن این قابلیت در iOS بوده‎اند. با وجود ظاهر تیره‎تر اپلیکیشن WWDC اپل و وب‎سایت WWDC، هیچ گواه قاطعی مبنی بر شکل‎گیری این احتمال وجود ندارد و همه چیز در حد حدس و گمان است.

this-is-what-ios-10-with-a-dark-theme-could-look-like-504952-4

iOS 10 به همراه OS X 10.12 و نسخه‎های جدید watchOS و tvOS در هفته‎ی بعد معرفی خواهند شد. انتظار می‎رود که اپل در زمان ارائه‎ی نکات کلیدی در کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان خود از سیستم‎عامل‎های جدید رونمایی کند، رویدادی که در 24 خرداد در ساعت 10 صبح به وقت منطقه‎ی زمانی اقیانوس آرام آغاز می‎شود.

به دنبال این معرفی، اپل به احتمال زیاد نسخه‎های بتای‎ سیستم‎عامل‎های جدید را در اختیار توسعه‎دهندگان قرار می‎دهد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت: 9:12

اطلاعات و تصاویری به بیرون درز پیدا کرده بود که نشان از تغییرات اندکی در آیفون 7 داشتند، ولی طبق آخرین فرضیه‎هایی که در رابطه با برنامه‎های اپل مطرح شده است، آپگریدهای هیجان‎انگیزتری در پیش است.

در ابتدا، به نظر می‎رسد که اپل قصد دارد یکسری قابلیت انحصاری بر روی مدل آیفون 7 پلاس خود قرار دهد، بنابراین این احتمال وجود دارد که این مدل بزرگتر تنها برای افرادی خواهد بود که خواهان بهترین‎ها هستند. و با این‎حال، معنای این حرف ضرورتاً این نیست که مدل استاندارد 4.7 اینچی فراموش می‎شود و بهترین مصداق این گفته بخش دوربین خواهد بود.

iphone-7-now-said-to-launch-with-21-megapixel-camera-rumor-504868-2

دوربین 21 مگاپیکسلی آیفون 7

انتظار می‎رود که مدل آیفون 7 پلاس دارای دوربین دوتایی باشد، بنابراین این دستگاه دارای دو سنسور 12 مگاپیکسلی خواهد بود. سایت MobiPicker با نقل‎قول از منابع خبری چینی که صحت و بررسی آن‎ها تقریباً غیر ممکن است، می‎نویسد که آیفون 7 ممکن است دارای یک دوربین 21 مگاپیکسلی باشد، به خصوص که هدف، نزدیک کردن این دستگاه در این زمینه به کیفیت دوربین گلکسی اس 7 است (که یک دوربین 12 مگاپیکسلی دارد، ولی اپل قصد دارد حداقل عملکرد مشابهی در این بخش داشته باشد).

“میزان رم بیشتر و پشتیبانی از شبکه‎ی پر سرعت‎تر LTE”

آیفون 7 پلاس دارای میزان رم بیشتر، یعنی 3 گیگابایت می‌باشد که یقیناً به خاطر داشتن دوربین دوتایی آن خواهد بود ولی مدل استاندارد نیز یک دوربین بزرگ‎تر خواهد داشت و در نتیجه به مقدار افزایش رم مشابهی نیاز دارد. ولی شایعات با این گفته موافق نیستند، گرچه می‎گویند اپل قصد دارد حداقل میزان رم یکی از مدل‎های آیفون بعدی خود را بالا ببرد.

در رابطه با فضای ذخیره‎سازی داخلی، از پیش می‎دانیم که نسل بعدی آیفون، 256 گیگابایت فضای ذخیره‎سازی خواهد داشت ولی گفته می‎شود که امکان حذف مدل 16 گیگابایتی وجود دارد. طبق این شایعات جدید، اپل قصد دارد به صورت زیر، مدل‎های مختلفی را برای دو آیفون خود ارائه داد:

آیفون 4.7 اینچی دارای مدل‎های 16، 64 و 128 گیگابایتی و آیفون پلاس با مدل‎های دارای فضای ذخیره‎سازی 32، 128 و 256 گیگابایت.

همین منبع خبری اشاره به یک تغییر بزرگتر نیز دارد: اپل قصد دارد به منظور ارائه‎ی قابلیت شارژ سریع، پورت لایتنینگ را با پورت USB-C  تعویض کند. تا حد زیادی مطمئن هستیم که چنین امری رخ نخواهد داد، چون طبق اخبار می‎دانیم که این پورت در واقع یک نقش کلیدی در آیفون‎های بعدی ایفا خواهد کرد و یکی از قابلیت‎های الزامی است که برای آینده اپل روی آن حساب باز می‎کند.

در پایان باید اشاره داشت که تمامی این صحبت‎ها فقط شایعه است و نمی‎توان بسیاری از آن‎ها را تایید کرد، بنابراین به همه چیز با دیده‎ی شک بنگرید.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 243 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 7:17

مدیر عامل اجرایی گوگل آقای ساندار پیچای (Sundar Pichai) روز گذشته گفتگویی را با والت موزبرگ (Walt Mossberg) از سایت Code Conference انجام داد. مدیر عامل گوگل که به تازگی کنفرانس سالانه‎ی توسعه‎دهندگان گوگل را پشت سر گذاشته که با معرفی محصولات زیادی در رابطه با هوش مصنوعی همراه بود، موضوعاتی را از اندروید گرفته تا رقابت با دستیاران دیجیتالی و هوش‌ مصنوعی و موارد دیگر، مطرح کرد.

Google-Allo-teaser-001

پیچای هم‎چنین اظهار امیدواری کرد که شرکت‎های بزرگ فناوری می‎توانند با هم‎دیگر در رابطه با ساخت سرویس‎های اختصاصی پیام‎رسانی‎شان همکاری داشته باشند تا این سرویس‎ها بیشتر قادر به تبادل و دریافت اطلاعات از سوی یکدیگر باشند.

ساندار در پاسخ به سوالی مبنی بر شفاف‎سازی موضع گوگل در رابطه با پیام‎رسانی و امکان تبادل و دریافت اطلاعات این‎چنین پاسخ داد:

من دوست دارم شاهد این باشم که سرویس‎ها بیشتر امکان تبادل و استفاده از اطلاعات را داشته باشند. کاربران iOS اپل باید قادر به ارسال پیام به کاربران اندرویدی باشند و این امکان بایستی به صورت عکس نیز وجود داشته باشد. شاید من با گفتن این حرف به نوعی درخواست کنم ولی شرکت‎های بزرگ می‎توانند با هم همکاری کنند. بنابراین، دوست دارم که بیشتر شاهد چنین چیزی باشم.

پیام‎رسانی فوق‎العاده‎ پیچیده‎ی گوگل

قضیه‎ای که در طول کنفرانس توسعه‎دهندگان 2016 گوگل مشخص شد، استراتژی جدید گوگل برای رساندن پیام “هرچیزی را محک بزن” بود، حتی اگر معنای آن ارسال یک پیام پیچیده با اعلام خبر عرضه‎ی دو اپلیکیشن جدید برای اندروید و iOS باشد یعنی: Allo برای پیام‎رسانی فوری و Duo برای مکالمه‎های نفر به نفر ویدئویی.

Google-Allo-assistant-animation-002

این دو اپلیکیشن علاوه بر اپلیکیشن پیام‎رسانی فعلی گوگل و راه‎حل‎های VoIP است که شامل Gmail chat ، Hangouts ، Google Voice و موارد متعدد دیگر می‎شوند. گرچه موضوع تبادل و استفاده از اطلاعات، موضوعی است که از خیلی وقت پیش در این صنعت مطرح شده است.

زمانی را به یاد می‎آورید که اپلیکیشن FaceTime قرار بود تبدیل به یک استاندارد متن باز شود؟

زمانی که در طول معرفی آیفون 4 در سال 2010، اپل به معرفی اپلیکیشن FaceTime برای iOS پرداخت، استیو جابز یک نوید عمومی داد که این شرکت با مجامع استاندارد همکاری خواهد کرد و در نهایت این اپلیکیشن را به صورت متن باز ارائه می‎دهد.

اپل هنوز در رابطه با قول استیو جابز تصمیم نگرفته است.

WWDC-2010-keynote-iPhone-4-FaceTime-003

نبود امکان استفاده از iMessage و FaceTime بر روی دستگاه‎های دیگر تاثیر چندانی بر روی افرادی نمی‎گذارد که با خیال راحت در حال زندگی در اکوسیستم مطمئن و بسته‎ی اپل هستند. ولی حتی این دسته از کاربران نیز به عنوان مثال از ارسال iMessage ها به دوستان غیر اپلی خود و یا دریافت تماس‎های FaceTime از سوی دوستان اندرویدی خود بهره خواهند برد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 209 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 13:41

داشتن ابزار در آوردن سیم‎کارت، برای در آوردن سیم‎کارت آیفون‎ها و آی‎پد‎ها واقعاً مفید است و قویاً پیشنهاد می‎شود افرادی که این دستگاه‎‎ها را دارند، حداقل یکی از این ابزارها را، چه در کیف پول و چه در دسته‌ی کلید خود، به همراه داشته باشند.

البته، همیشه اوقاتی نیز به چشم می‎خورند که بیرون از خانه هستید و زمانی که واقعاً نیاز دارید به چنین ابزاری دسترسی ندارید. در این صورت، چه گزینه‎های دیگری در پیش روی شما است؟

در این پست ما به 5 جایگزین برای در آوردن سیم‎کارت می‎پردازیم که شما می‎توانید از آن‎‎ها برای بیرون کشیدن سیم‎کارت آیفون یا آی‎پد خود استفاده کنید.

استفاده از راه‎های جایگزین برای در آوردن سیم‎کارت شما از آیفون و آی‌پد

وجود سیم‎کارت برای استفاده از خدمات اپراتورهای تلفن همراه بر روی آیفون یا آی‎پد مهم است و در آوردن سیم‌کارت به منظور عوض‌کردن یا ریست‌کردن آن امر غیر معمولی نیست، به عنوان مثال موقعیت‎هایی را در نظر بگیرید که در کشور دیگری هستید و می‎خواهید از سیم‎کارت‎های آن کشور استفاده کرده تا از هزینه‎های رومینگ اپراتور خود اجتناب کنید.

در زیر به 5 راه جایگزین می‎پردازیم که در نبود ابزار لازم برای در آوردن سیم‎کارت می‎توانند مورد استفاده قرار گیرند:

1- گیره‎ی کاغذ

paperclip-as-a-SIM-eject-tool

در بسیاری از اوقات، یک گیره‎ی کاغذ می‎تواند جایگزین خوبی برای در آوردن سیم‎کارت باشد. برای استفاده از آن به این منظور، باید بخش‎های زائد آن را حذف کنید تا فقط فلز به چشم بخورد. آن دسته از گیره‎های کاغذی که روکش پلاستیکی دارد زیادی ضخیم خواهند بود ولی می‎توانید با استفاده از چاقو یا قیچی آن را در آورید. سپس یکی از جناحین گیره را به سمت بیرون خم کنید تا به اندازه‎ی کافی یک نوک فلزی کوچک داشته باشد تا به داخل سوراخ بیرون در آوردن نگه‎دارنده‎ی سیم‎کارت جا بگیرد. حالا شما می‎توانید آن را به داخل فرو برده و به منظور در آوردن سیم‎کارت آیفون یا آی‎پد خود فشار دهید.

2- سوزن منگنه

در بعضی از موارد احتمال دسترسی به گیره‎ی کاغذ کم است ولی اکثر اداره‎جات و شرکت‎ها منگنه دارند، بنابراین از آن‎ها تنها یک سوزن منگنه قرض بگیرید.

staple-as-a-SIM-eject-tool

شما می‎توانید از بخش تیز فلزی روی یک سوزن منگنه برای وارد کردن فشار به نگه‎دارنده‎ی سیم‎کارت آیفون یا آی‎پد خود استفاده کنید.

البته باید در نظر داشته باشید بسته به نوع سوزن منگنه، بعضی از آن‎ها ممکن است انعطاف‎پذیری بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند و استفاده از آن‎ها برای این کار ممکن است سخت باشد، به خصوص اگر نگه‎دارنده‎ی سیم‎کارت شما سفت باشد و بدون زحمت بیرون نیاید.

3- میله‌ی بافتنی

در خانه‎ی مادر یا مادربزرگ شما ممکن است میله‌ی بافتنی پیدا ‎شود و شما می‎توانید برای در آوردن نگه‎دارنده‎ی سیم‎کارت آیفون یا آی‎پد خود از آن‎ استفاده کنید.

sewing-pin-as-a-SIM-eject-tool

در واقع شما می‎توانید برای این‎کار از سوزن بافتنی هم استفاده کنید ولی میله‎ی بافتنی بیشتر توصیه می‎شود چون معمولاً یک سر گرد (نظیر تصویر بالا) دارد که باعث می‎شود فشار دادن آن به داخل نگه‎دارنده‎ی سیم‌کارت با استفاده از سر انگشت بسیار ساده‎تر باشد.

4- خلال دندان

با درصد متفاوتی از موفقیت، شما می‎توانید از خلال دندان نیز برای در آوردن نگه‎دارنده‎ی سیم‌کارت آیفون‎ خود استفاده کنید.

toothpick-as-a-SIM-eject-tool

در خیلی از امکان از رستوران‎ها گرفته تا خانه‎های شخصی، وجود آن‎ها دیده می‎شود. اگر یک چاقوی سوئیسی دارید، ابزار شما یک خلال دندان پلاستیکی خواهد داشت که از وجود آن نیز ممکن است با خبر نباشید.

البته حواستان باشد، چون سر بعضی از خلال‎ دندان‎ها به نازکی سایرین نیست و ممکن است داخل سوراخ نگه‎دارنده‎ی سیم‌کارت جا نشود. وارد کردن فشار بر روی یک خلال دندانی که بسیار بزرگ است نیز باعث شکسته شدن سر آن می‎شود و بعد دردسر استفاده از سوزن خیاطی یا چیزی مشابه را برای در آوردن آن خواهید داشت.

5- گوشواره

اگر به وضعیتی دچار هستید که هیچ چاره‎‎ی دیگری ندارید می‎توانید از گوشواره استفاده کنید.

earring-as-a-SIM-eject-tool

بخش سوزن‌وار گوشواره، که هر زنی ممکن است آن را به گوش داشته باشد، را می‎توان برای در آوردن سیم‎کارت به کار گرفت. البته باید اشاره داشت از تمامی گوشواره‎ها نمی‎توان استفاده کرد، ولی نوع فلزی معمولا آن‎قدر سفت است که از آن بتوان بدون نیاز به خم‎کردن استفاده کرد.

توجه داشته باشید به جواهرآلات خود مخصوصاً اگر گران‎قیمت هستند، آسیب نزنید!

جمع‎بندی

امیدواریم حتی اگر ابزار در آوردن سیم‌کارت خود را گم کرده‎اید، نگه‎دارنده‎ی سیم‎کارت آیفون یا آی‎پد خود را بیرون آورده باشید. خوشبختانه جایگزین‎های زیادی دیده می‎شوند.

ولی اگر تا حالا چنین ابزاری نداشته‎اید، واقعاً روی خرید یکی از آن‎ها سرمایه‎گذاری کنید، قیمت آن‎ها بسیار اندک است، به نحوی که یک مجموعه‎ی 10 تایی از آن‎ها در سایت آمازون در حدود یک دلار قیمت دارد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 229 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 13:41

شما عاشق گوشی اندرویدی خود هستید و سرزنش هم نمی‎شوید. “سیستم‎عامل اندروید از iOS” و “دستگاه‎های اندرویدی از آیفون‎ها” بهتر هستند!

confession-bear-iphone.jpg-100664091-primary.idge

عشق شما به اندروید به طور کامل کورکورانه نیست. موقعیت‎هایی وجود داشته است که شما به دوست خود که عاشق iOS بوده است نگاه‎کرده‎اید، دوستی که آیفون 6اس پلاس بزرگی دارد و پیش خود فکر کرده‎اید که ای کاش من هم آیفون داشتم. نگاهی به 10 مورد از این موقعیت‎ها می‎اندازیم که هر فردی ممکن است با آن روبرو شود:

هر زمان که ارائه‎ی یک قاب رایگان گوشی مطرح می‎شود

تبلیغات قاب مجانی گوشی را به یاد می‎آورید؟ تقریباً و یقیناً همه‌ی این قاب‌ها برای آیفون است.

زمانی که اندوه نداشتن ساعت اپل را دارید

با دیدن قیمت آن، سریعاً جذب آن می‎شوید.

زمانی که مادر شما می‎خواهد با اپلیکیشن FaceTime گفتگوی ویدئویی داشته باشد

ولی او نمی‎داند برای چت ویدئویی چطور از اسکایپ یا تانگو استفاده کند. چون بدون شک اپلیکیشن FaceTime بر روی آیفون او از قبل نصب شده است.

زمانی که باتری گوشی شما تمام شده است

و دوستان شما تنها کابل‎ لایتنینگ در اختیار دارند

زمانی که سعی می‎کنید به دوستان خود در سایر کشورها پیامک دهید

خواهشاً اپلیکیشن لاین یا واتس‎آپ را دانلود کنید! همه که iMessage را ندارند!

زمانی که یک اپلیکیشن جالب ارائه می‎شود

شکاف اپلیکیشنی بین این دو پلت‎فرم در حال حاضر کمتر است ولی هنوز هم یقیناً وجود دارد. اپلیکیشن‎های جالب و به‌روزرسانی‎ها به نظر می‎رسد چند هفته زودتر از اندروید برای iOS ارائه می‎شوند.

زمانی که در حال استفاده از مک‎بوک هستید

فرآیند پیام‌دادنِ بین پلت‎فرمی، فرآیند جذابی محسوب می‎شود.

زمانی که تصادفاً یک اپلیکیشن بی‌فایده را بارگذاری جانبی کرده‎اید

بسته‌بودن نفرت‎آور اپ‌استور اپل! برای چنین اپلیکیشن‎هایی هرگز اجازه‎ی بُروز این واقعه را نمی‎دهد!

زمانی که سعی دارید سریعاً گوشی خود را از حالت قفل خارج کنید

هیچ‎چیز کاملاً شبیه به سرعت حسگر اثر انگشت تاچ‎‎ آی‎دی آیفون نیست.

زمانی که صفحه‎ی نمایش گوشی شما شکسته است

اپل برای تعمیر صفحه‎ی نمایش آیفون 6اس پلاس، 149 دلار، برای تعمیر نمایشگر آیفون 6اس یا آیفون 6 پلاس، 129 دلار و برای صفحه‎ی نمایش آیفون 6، 109 دلار می‎گیرد. چنین هزینه‎ای واقعاً ارزان است، با در نظرگرفتن این‎که گفته می‎شود تعمیر صفحه‎ی نمایش گلکسی اس 7  “غیرممکن” است و بنابراین حداقل جایگزینی آن 250 دلار برای شما هزینه دارد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 237 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 13:41

ممکن است انجام ریست فکوری گوشی هوشمند امری ایده‎آل به نظر نیاید چراکه تمامی تنظیمات شخصی و داده‎‎‎هایی که در طول چندین سال گردهم آورده‎اید را از گوشی شما پاک می‎کند. اما گاهی اوقات هنگام عیب‎یابی برای خطاهای نرم‎افزاری یا زمانی‌که حفظ اطلاعات شخصی شما بی‎نهایت مهم است، نظیر زمان فروش گوشی یا ارسال آن برای تعمیر، چنین کاری الزامی است.

how-to-factory-reset-an-iphone-_0012-720x720

با این‎حال، بازگردانی تنظیمات و وضعیت گوشی شما به تنظیمات اولیه و کارخانه،‎ فرآیند ساده‎ای است که تنها به گوشی شما و 5 دقیقه از وقتتان نیاز دارد. زمانی‌که این کار کامل شد، شما متوجه می‎شوید که تمامی فایل‎های شخصی شما، تصاویر، فیلم‎ها، اطلاعات تماس و غیره، پاک شده است‎، بنابراین مانع دسترسی افراد ناشایست به آن شده‎اید.

شما با استفاده از پست آموزشی زیر می‎توانید به ریست فکتوری کردن گوشی خود بپردازید، چه اینکه از طریق آی‎تیونز این کار را انجام دهید یا گوشی خود را به کامپیوتر شخصی متصل کنید. نحوه‎ی انجام این کار بسته به نسخه‎ی iOS و آیفون شما اندکی متفاوت است ولی ضرورتاً یکسان به شمار می‎رود.

آموزش ریست فکتوری یا بازگردانی آیفون به تنظیمات کارخانه با استفاده از آی‎تیونز

گام اول: برای بازگردانی به حالت کارخانه، آیفون خود را آماده کنید

در نوار ابزار اصلی آی‎تیونز در گوشه‎ی سمت چپ بر روی منوی آی‎تیونز کلیک کنید و گزینه‎ی Check for Updates را انتخاب کنید و مطمئن شوید که آخرین نسخه‎ی آی‎تیونز را دارید، در غیر اینصورت آخرین نسخه را دانلود و نصب کنید. بعد از آن، آیفون خود را از طریق کابل یو‎اس‎‌بی به کامپیوتر متصل کنید و روی دکمه‎ی خاکستری Back Up Now کلیک کنید. با آنکه گرفتن نسخه‎ی پشتیبان امری الزامی نیست ولی شما با استفاده از آن می‎توانید فایل‎های شخصی خود را به صورت خودکار در آینده بازگردانی کنید.

screen-shot-2016-05-26-at-2-53-21-pm-720x720

اگر از آیفون 4اس یا مدل‎های بالاتر استفاده می‎کنید شاید خواسته باشید که گزینه‎ی Find My iPhone را غیرفعال کنید. برای انجام این کار زمان مشاهده‌ی صفحه‎ی home به آهستگی روی آیکون تنظیمات اصلی ضربه بزنید، آی‎کلاد را انتخاب کرده و به آهستگی بر روی گزینه‎ی Find My iPhone ضربه زده و سپس اسلایدر را در بالا در حالت غیرفعال قرار دهید.

گام دوم: بازگردانی آیفون به تنظیمات کارخانه

زمانی‌که گرفتن نسخه‎ی پشتیبان تمام شد، هنگام مشاهده‎ی تب خلاصه‌ی اطلاعات دستگاه، به آهستگی بر روی دکمه‎ی خاکستری Restore iPhone، ضربه بزنید. در پنجره‎ی باز شده به آهستگی بر روی دکمه‎ی Restore ضربه بزنید تا تاییدی بر تصمیم شما باشد. موافقت خود را با کلیک بر روی Agree نشان دهید و قبل از بازگردانی، فایل نرم‎افزاری لازم iOS را دانلود کنید.

iphone-restore-5-625x625

گام سوم: مطمئن شوید که گوشی به تنظیمات کارخانه بازگردانده شده است

زمانی که فرآیند بازگردانی که ممکن است تا چند دقیقه طول بکشد کامل شد، مطمئن شوید که آیفون شما به تنظیمات اصلی و پایه‌ی خود بازگشته است. اگر چنین کاری درست صورت گرفته باشد به دنبال بالا آمدن دوباره‌ی گوشی، دوباره دستیار راه‎اندازی iOS را مشاهده می‎کنید که به شما امکان برگرداندن نسخه‎ی پشتیبان یا ادامه‌دادن این فرآیند برای اجرای یک نسخه‌‌ی جدید را فراهم می‌کند.

hello-apple-720x720

آموزش ریست فکتوری یا بازگردانی آیفون به تنظیمات کارخانه با استفاده از خود گوشی

reset-iphone-640x640

گام اول: برای بازگردانی به حالت کارخانه، آیفون خود را آماده کنید

گوشی خود را با استفاده از کابل یو‎اس‎بی به کامپیوتر متصل کنید و زمان مشاهده‎ی تب “خلاصه‌ی اطلاعات گوشی خود” در آی‎تیونز بر روی دکمه‎ی خاکستری Back Up Now کلیک کنید. به یاد داشته باشید که گرفتن نسخه‎ی پشتیبان الزامی نیست.

settings-apple-720x720

گام دوم: به منوی ریست دسترسی داشته باشید

زمان مشاهده‎ی صفحه‎ی home به آهستگی بر روی منوی اصلی تنظیمات ضربه بزنید. در منوی ظاهر شده گزینه‎ی General را انتخاب و در انتهای صفحه‎ی بعد به آهستگی بر روی دکمه‎ی Reset ضربه بزنید.

erase-apple-720x720

گام سوم: آیفون خود را ریست کنید

نزدیک به بالای صفحه بر روی گزینه‎ی آبی رنگ Erase All Content and Settings و به دنبال آن در پنجره‎ی باز شده برای تایید تصمیم خود بر روی گزینه‎ی قرمز رنگ Erase iPhone به آهستگی ضربه بزنید،

reset-apple-720x720

گام چهارم: مطمئن شوید که گوشی به تنظیمات کارخانه بازگردانده شده است

زمانی که فرآیند بازگردانی که البته ممکن است تا چند دقیقه طول بکشد کامل شد، مطمئن شوید که آیفون شما به تنظیمات اصلی و پایه‌ی خود بازگشته است. اگر این فرآیند درست انجام شده باشد بعد از بالا آمدن دوباره‌ی گوشی، دوباره دستیار راه‎اندازی iOS را مشاهده می‎کنید که به شما امکان بازگردانی نسخه‎ی پشتیبان یا ادامه‌دادن فرآیند برای اجرای یک نسخه‌‌ی جدید را فراهم می‌کند.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 240 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت: 17:55

شایعات قبلی نشان داده‎اند که آیفون 7 به احتمال زیاد از نظر ظاهری نسبت به آیفون 6s تفاوت‎های آنچنانی نخواهد داشت، اما یک سری تصاویر شماتیک مربوط به آیفون 7 در وب‌سایت‎ها منتشر شده است که چیز دیگری می‎گوید. iphone-7-schematics-reveal-bezel-less-5-5-inch-model-504534-2

این تصاویر، که بیشتر مربوط به طراحی و ابعاد هر دو مدل آیفون 4.7 اینچی و آیفون 7پلاس است، نشان می‎دهد که آیفون برنامه‌ریزی کرده است تا 2 مدل مختلف را ارائه دهد و از این طریق گفته‎ی برخی منابع که قرار است در ماه سپتامیر سه مدل توسط اپل عرضه شود و یکی از آن‎ها iPhone Pro است رد می‎شود.

تصویر شماتیک آیفون 4.7 اینچی چیز جدیدی درباره‎ی این اسمارت‌فون نشان نمی‎دهد و در همین حد اطلاعات فعلی ما می‎باشد. طراحی این مدل مشابه آیفون 6s بوده و دارای یک دوربین بزرگ‎تر در نزدیکی گوشه‎ی سطح پشتی آیفون می‎باشد. همچنین یک جک صوتی، جایگزین تمامی پورت‌های کابل نوری شده است. ضخامت آیفون جدید تنها 7.2 میلی‎متر می‎باشد، بنابرین اپل 0.1 میلی‌متر به ضخامت آیفون 6s خواهد افزود اما این تفاوت به قدری کم است که می‎توان از آن چشم‎پوشی کرد.

iphone-7-schematics-reveal-bezel-less-5-5-inch-model-504534-3

تغییرات بزرگ در مدل پلاس آیفون 7:

مدل پلاس، با پیشرفت‎های هیجان انگیزی از راه می‎رسد. گزارش‎های قبلی نشان می‎دادند که تنها ارتقای چشمگیر مدل پلاس، دوربین دوگانه خواهد بود، اما تصاویر شماتیک اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مدل بزرگ‌تر آیفون می‎دهد که نشان‌دهنده‎ی پیشرفت‎های بیشتری است.

طراحی مدل پلاس به گونه‎ای است که شیب و لبه‎های آن کمتر بوده (bezel-less) و تمام سطح دستگاه مربوط به صفحه‌ی نمایش است. قبلاً اعتقاد بر این بود که این تغییر در سال 2017 با استفاده از LCDهای OLED توسط اپل رونمایی می‎شود و بخش‎های مربوط به لبه‎های موجود در صفحه‎ی دستگاه حذف خواهد شد. آیفون 2017 تمامی بخش‎های جلویی را در صفحه‌ی نمایش خواهد داشت که شامل دوربین فیس‌تایم و دکمه‎ی تاچ آی‎دی می‌شود.

گزارش‎های منتشر شده نشان‌دهنده‎ی تغییراتی برای آیفون 7 است که در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد و دوربین فیس‌تایم در جای جداگانه‎ای دیده نخواهد شد و این احتمال وجود دارد که اپل آن را با صفحه‌ی نمایش ترکیب کند. این خبر هیجان‎انگیز برای کاربران آیفون، ممکن است شایعه‎ای بیش نباشد.

علاوه بر این‎ها، این تصاویر شماتیک نشان‌دهنده‎ی متصل‌کننده‎ی هوشمند (Smart Connector) در مدل پلاس می‎باشد. تاکنون گزارشات ضد و نقیضی درباره‎ی ویژگی‎های این مدل منتشر شده است، و قطعی صحبت‌کردن درباره‌ی آیفون 7 و ویژگی‎های نسل بعدی آیفون تقریباً غیرممکن است. منبعی که تصویر شماتیک را منتشر کرده است نوشته است که Smart Connector ممکن است برای شارژکردن بدون سیم دستگاه مورد استفاده قرار گیرد و این ویژگی نیز در شایعات قبلی درباره‎ی نسل بعدی آیفون منتشر شده بود.

مشخص است که تمامی این‎ها فعلاً در مرحله‎ی حدس و گمان هستند، اما ما مطمئنیم که تمام کاربران دوست دارند این ویژگی‎ها و شایعات واقعی باشد. یک تجدید نظر بزرگ در آیفون می‎تواند در این حالی‌که آیفون کم کم از جنبه‎های هیجان انگیز خود دور می‎شود نفس تازه‎ای به کاربران ببخشد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 210 تاريخ : شنبه 8 خرداد 1395 ساعت: 17:59

بزرگ‎ترین شرکتی که با اپل قرارداد دارد موفق شده است 60 هزار نفر از کارکنان خود را با ماشین‌آلات پیشرفته جایگزین کند و با کمک هوش مصنوعی، قسمت مربوط به مونتاژ محصولات را انجام ‏دهد. طبق گفته‎ی مقامات دولتی در سایت خبری South China Moing Post کارایی هوش مصنوعی از نیروی انسانی بیشتر است.

Foxconn-robots

به گفته‎ی Xu Yulian رییس بخش تبلیغات Kunshan در شهر جیانگ‌سو، یکی از برنامه‎های فاسکان “کاهش کارکنان از 110 هزار نفر به 50 هزار نفر به لطف حضور ربات‎ ها ” می‎باشد و بسیاری از کمپانی‎ها ممکن است این روال را ادامه دهند و می‎تواند کانون تولید موفقی برای صنعت الکترونیکی باشد.

ظهور ماشین‎ها:

35 کمپانی تایوانی از جمله فاکسکان طبق داده‎های رسمی طی سال گذشته حدود 4 میلیارد یوان (حدود 610 میلیون دلار) برای هوش مصنوعی صرف کرده‎اند. حدود 600 کمپانی بزرگ در Kunshan در حال برنامه‎ریزی برای جایگزینی کارکنان خود با ربات‎ها هستند.

بی‎بی‎سی گفته است که “کارهای اکثر این کمپانی‎ها توسط ما هماهنگ شده و ما اپراتور اکثر آن‎ها محسوب می‎شویم” این موضوع را فاکسکان تایید کرده است. هنوز، فاکسکان اصرار دارد که استفاده از روبات‎ها موجب از دست رفتن شغل و صدمه به شغل‎آفرینی نخواهد شد.

Robots-manufacturing

این شرکت معمولاً حدود 100 هزار کارگر را برای بخش مونتاژ محصولات، فقط برای تولید آیفون استخدام می‎کند. یعنی این باور وجود دارد که خود اپل به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای حدود یک میلیون نفر شغل ایجاد می‎کند.

ربات‎ها قاتل شغل برای نیروی انسانی هستند

به گفته‎ی فاکسکان: “ما فقط قصد داریم کارهای تکراری و خسته‌کننده‎ای را که توسط کارکنان انجام می‎شود با روبات‎های مهندسی و فن‎آوری‎های به‌روز انجام دهیم. با این کار، تمرکز کارکنان بر روی فرآیندهای دقیق‎تر بخش تولید، تحقیق و توسعه، پروسه‎ی کنترل کیفیت محصولات و بخش‎های آموزشی بیشتر خواهد شد.”

همچنین فاکسکان با بیان کردن شعار “همبستگی نیروی انسانی و خودکارسازی” در بخش‎های عملیاتی تولید محصولات خود برنامه‎اش را دنبال می‎کند. با وجود جایگزینی روبات‎ها، فاکسکان هنوز نیروی انسانی زیادی را در کشور چین دارد.

Robots-TEsla-factory

طبق گزارشی که توسط گروه مشاورین Deloitte در دانشگاه آکسفورد شعبه‎ی شهر Economist منتشر شده است، 35 درصد از شغل های موجود ممکن است طی 20 سال آینده به علت پدیده‎ی اتوماسیون و استفاده از روبات‎ها حذف خواهند شد.

مدیر اجرایی سابق مک‎دونالد در مصاحبه‎ای با کانال Fox Business ایالات متحده گفته بود که: “برای سرخ کردن سیب‎زمینی با استفاده از یک روبات به جای نیروی انسانی ناکارآمد می‎توان 35 هزار دلار صرفه‎جویی کرد که معادل 15 دلار در ساعت می‌باشد.”

با Foxbots آشنا شوید

اولین‎بار که درباره‎ی روبات‎های Foxbots صحبت شد مربوط به آگوست سال 2011 می‎باشد، که تولیدکنندگان فاکسکان اعلام کردند طی سه سال آینده نیروی انسانی با ماشین‌آلات جایگزین خواهد شد.

سال بعد، فاکسکان برخی از روبات‎های خود را به عنوان نقش مکمل نیروی انسانی وارد بخش مونتاژ می‎کند، این شرکت برنامه‎ریزی کرده است که با استفاده از نزدیک به 10 هزار روبات که برای ساخت هر کدام 20 الی 25 هزار دلار هزینه صرف شده است، امکانات بخش تولید خود را گسترش دهد.

foxconn-production

هر Foxbot می‎تواند به طور میانگین 30 هزار دستگاه را مونتاژ کند.

در فوریه سال 2014، Terry Gou، رییس کمپانی فاکسکان ملاقاتی با Andy Rubin (رییس شرکت گوگل) داشت و درباره‎ی سیستم‎های عملیاتی روبات‎های گوگل صحبت کردند تا از استراتژی آن‎ها در کارخانه‎ی خود استفاده کند و به استقرار روبات‎ها در بخش تولید محصولات خود سرعت ببخشد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 207 تاريخ : جمعه 7 خرداد 1395 ساعت: 12:14

یکی از بهترین ویژگی‎های آیفون 7 جدید دوربین دوکاناله می‎باشد، که به گفته‎ی کسانی که از این موضوع مطلع هستند، ممکن است منحصر به مدل 5.5 اینچی آیفون 7  پلاس باشد. طبق یادداشت‎هایی که توسط Nomura در مورد سرمایه‎گذاران منتشر شده است، برای تولید دوربین دوکاناله‎ای که بر روی گوشی آیفون 7 پلاس به کار گرفته می‎شود، علاوه بر همکاری با شرکت سونی، شرکت اپل قراردادهایی را با ال‎جی منعقد کرده است.

iphone-7-to-feature-lg-dual-camera-4-7-inch-model-to-get-ois-too-504321-2

تاسیسات شرکت سونی در Kumamoto، ماه آوریل به دلیل زمین‎لرزه آسیب دیده به طوری که دیگر این شرکت نمی‎تواند تمامی نیازهای اپل را رفع کند. برای جبران ناتوانی سونی، کوپرتینو بخشی از مسئولیت‎ها را در زمینه‎ی تولید ماژول‎های دوربین نسل جدید آیفون خود بر عهده‎ی ال‎جی گذاشته است.

به گفته‎ی تحلیل‎گران: “ما فکر می‎کنیم احتمالاً شرکت سونی به دو دلیل نتواند وظایف خود را در مقابل اپل به‎درستی ایفا کنند: 1) عملکرد او تاکنون کمتر از حد انتظار بوده است. 2) زمین‎لرزه‌ای در ماه آوریل تاسیسات سونی در شهر Kumamoto را از بین برد. در نتیجه، تصور ما این است که شرکت ال‎جی سهم بیشتری در ارائه‎ی دوربین‎های دو کاناله برای اپل خواهد داشت، از همین‎رو اپل ممکن است با افزایش فروش خوبی مواجه شود.”

دوربین دو کاناله در مدل 4.7 اینچی نیز وجود خواهد داشت

طبیعتاً، ارائه‎ی این دوربین پیشرفته در آیفون 7 پلاس می‎تواند مدل 4.7 اینچی را با نوعی انزوا مواجه کند و کسی طرف آن نرود، پس اپل این اجازه را نخواهد داد و آماده است که نسخه‎ی کوچکتر را نیز با دوربین دو کاناله ارتقا دهد.

تثبیت‌کننده‎ی نوری تصاویر، یکی از ویژگی‎هایی است که در حال حاضر در گوشی‎های فعلی آیفون وجود دارد و در مدل 4.7 اینچی نیز پا برجا خواهد بود، اما به گفته‎ی تحلیل‎گران، اپل به فکر افزودن گزینه‎های بیشتر و پیشرفته‎تر برای بالا بودن در رقابت با سایر ارائه‎دهندگان اسمارتفون‎هاست.

چیزی که مسلم است این به‎روزرسانی در مدل دوربین، بسیار با ارزش خواهد بود، همچنین ما اطمینان زیادی داریم که همه انتظار دارند دوربین دو کاناله در مدل 4.7 اینچی به کار گرفته شود مخصوصاً با توجه به این که در حال حاضر خط فروش آیفون بیشتر متعلق به این مدل می‌باشد.

اینکه آیفون7 به زودی عرضه شود یک موضوع مسلم است، اما صحبت درباره‎ی ویژگی‎های آن شاید در حد شایعه باشد، اما شایعه‎ای که همه آن را شنیده‌اند و تقریباً مطمئن هستند که اگر دوربین دو کاناله به همراه ویژگی OIS عرضه شود، به‎روزرسانی بزرگی در نسل‎های جدید آیفون‎ محسوب خواهد شد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 201 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1395 ساعت: 0:48

تیم کوک می‌گوید که علت این گرانی به دلیل عوارض گمرکی و دریافت مالیات‌ها می‌باشد. آیفون به هر صورت یک دستگاه مقرون به صرفه نیست و اپل این را به خوبی می‌داند اما تا جایی که مدیر عامل اپل، تیم کوک نگران است قیمت نهایی این دستگاه تنها به دلیل مالیات و عوارض گمرکی افزایش یافته است. در طول گردش او در هند، کوک جلسه ای با NDTV داشته است و به شرح جزییات استراتژی شرکتش برای کشور هدف و مشکل قیمت که آیفون را برای خریداران هندی بسیار گران کرده، پرداخته است.

مدیر عامل شرکت اپل در ادامه توضیح می‌دهد که سود اپل در هند برای هر آیفونی که فروش می‌رود کمتر از ایالات متحده است و قول داد که با این مشکل قیمت‌گذاری در بازارهای خاص در ماه‌ها و سال‌های آینده مقابله کند.

apple-s-ceo-admits-the-iphone-is-too-expensive-promises-lower-price-504415-2

او گفت: “سود آوری ما در هند کمتر است اما به تشخیص من قیمت فروش بالا است. ما می‌خواهیم کارهایی انجام دهیم تا قیمت را کاهش دهیم. بنابر این ما به دنبال انجام راهکارهایی هستیم.”

تیم کوک اضافه کرد که اپل در تلاش است تا آیفون را بیش از پیش مقرون به صرفه‌تر کند اما این نکته مهم است که این مورد تنها در بعضی از بازارهای خاص است و تنها نگرانی اپل مربوط به مالیات و عوارض گمرکی است. بنابر این انتظار نمی‌رود که بشود قیمت‌ها را به طور قابل توجهی کاهش داد. تیم کوک می‌گوید با وجود این شرایط هنور هم جا برای پیشرفت وجود دارد.

کیفیت ساخت تغییر نمی‌کند

با این حال، ساخت آیفون ارزان‌تر، در کیفیت آن تأثیری نخواهد داشت و اپل به دنبال ایجاد یک کارخانه‌ی محلی و یا شرایطی است که بتواند مالیات واردات را حذف کند تا قیمت نهایی محصول کاهش پیدا کند.

“ما بهترین را می‌سازیم. ما هرگز محصولی نمی‌سازیم که به آن افتخار نکنیم”

گرچه کوک، به انتقاد از مالیات و عوارض گمرکی می‌پردازد اما پنهان نیست که اپل سود زیادی از فروش هر آیفون به دست می‌آورد. برآورد هزینه‌ی ساخت آیفون 6s برابر 211.5 دلار و برای نسخه‌ی پلاس برابر 236 دلار است. در حالی‌که قیمت فروش آنها به ترتیب 649 و 749 دلار می‌باشد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 220 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1395 ساعت: 0:48

این مایه‎ی ناراحتی است که به مرور زمان تولیدکنندگان اندروید، کارایی گوشی‎های هوشمند خود را با قابلیت شارژ سریع‎تر افزایش داده‎اند در حالی که محصولات اپل به خصوص آیپد هنوز هم مثل همیشه برای شارژ شدن از صفر تا صد درصد زمان زیادی طول می‎کشد. همچنین اگر شما به صورت اتفاقی هنگام اتصال دستگاه iOS خود به شارژر از آن استفاده کنید سرعت شارژ شدن دستگاه کمتر از حالت معمول خواهد بود.

iPad-Pro-iFixit-teardown-002

شارژ کردن سریع آیفون و آیپد

اما یک ترفند ساده وجود دارد که تمام کاربران، هنگام اتصال آیفون آیپد یا آیپاد لمسی خود به شارژر باید آن را به کار بگیرند تا فرآیند شارژ شدن دستگاه سریع‎تر شود.

استفاده از حالت هواپیما!

خلاصه‎ی این مطلب این است که آیفون، آیپاد لمسی و آیپد خود را در حالت هواپیما قرار دهید. به سادگی صفحه‌ی نمایش خود را به پایین بکشید تا مرکز کنترل (Control Center) برای شما بالا بیاید، سپس آیکون حالت هواپیما (Airplane Mode) را انتخاب کنید. همچنین می‎توانید برای فعال یا غیرفعال‎سازی حالت هوایپما به تنظیمات گوشی بروید.

airplane-mode-control-center

بعد از این‌که دستگاه شما شارژ شد همانند مراحل فعال‎سازی، می‎توانید حالت هواپیما را غیر فعال کنید.

چرا باید هنگام شارژ کردن دستگاه را در حالت هوایپما قرار دهیم؟

حالت هواپیما تمامی ارتباطات مخابراتی دستگاه شما را خاموش می‎کند، این ارتباطات شامل داده‎های سلولی، وای‎فای و بلوتوث می‎باشند. گرچه فعال‌بودن ارتباطات مخابراتی می‎تواند میزان قابل توجهی از باتری شما را صرف خود کند، اما غیرفعال کردن آن نیز دستگاه iOS شما را از دسترسی به هرگونه شبکه‎ای محروم می‎سازد. با عدم دسترسی به شبکه، تمامی فعالیت‎های شبکه‎ای که در حالت عادی در بک‎گراند شما رخ می‎دهد متوقف خواهد شد. از جمله چک‌شدن خودکار ایمیل‎ها، فعالیت Background App Activity در نرم‎افزارها، همگام‎سازی آیکلاد، دریافت پیام در iMessage و خیلی چیزهای دیگر… به علاوه، با توقف نوتیفیکشن‎ها، روشن شدن و افزایش نور صفحه در شرایط غیرضروری متوقف خواهد شد.

iOS-7-Airplane-Mode-001

تمامی این مواردی که گفته شد می‎توانند باتری شما را مصرف کنند و از شارژ شدن سریع آن جلوگیری نمایند.

من چندین سال است از این ترفند استفاده می‎کنم و می‎توانم به جرات بگویم بین تمامی راه‎هایی که برای افزایش سرعت فرآیند شارژ کردن وجود دارد از همه موثرتر است. هرچه باتری بزرگ‎تر باشد تأثیر حالت هوایپما در افزایش سرعت شارژ شدن آن نیز بیشتر می‎شود.

کاربران آیپد پرو توجه کنند:

این ترفند برای آیپدهای تشنه‎ی باتری می‎تواند بسیار مفید باشد. به طور مثال  4 ساعت و نیم طول می‎کشد باتری 10,307 میلی‌آمپری آیپد پروی 12.9 اینچی با استفاده از آداپتور یو‌اس‌بی 12 واتی اپل شارژ شود؛ البته به شرط اینکه در طول شارژ از دستگاه استفاده نکنید.

دستگاه خود را در حالت هواپیما قرار دهید و سپس آن را شارژ کنید این باعث افزایش سرعت شارژ شدن خواهد شد. من آیپد پرو ندارم اما اگر شما دارید این کار را انجام داده و افزایش سرعت را مقایسه کنید و نتایج تست خود را برای علمی‎تر شدن این پست در بخش نظرات قرار دهید.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 3 خرداد 1395 ساعت: 14:00